Мања слова Већа слова РСС

Мој кутак

Неwслеттер Пријава за newsletter

>

Извјештај са јавне расправе о Нацрту Стратегије инклузивног образовања 2019-2025

Датум објаве: 06.11.2018 15:00 | Аутор: ПР служба Министаратва просвјете

Испис Штампај страницу


У складу са Програмом рада Владе за 2018. годину Министарство просвјете је у обавези да припреми Стратегију инклузивног образовања 2019-2025.

Сходно томе, Министарство просвјете је формирало Радну групу која је израдила Нацрт Стратегије инклузивног образовања 2019-2025 и пратећи Акциони план.

У њеној изради учествовали су Министарство просвјете, Министарство рада и социјалног старања, Министарство здравља, Завод за школство, Центар за стручно образовање, представници установа образовања и васпитања и невладиног сектора.

Подршку и допринос у рецензији и финалној фази израде документа пружила је Канцеларија УНИЦЕФ-а у Црној Гори.

Министарство просвјете као обрађивач, сматрало је потребним да у поступку припреме документа, организује јавне расправе које би послужиле за активно учешће стручне и цивилне јавности, ради унапређења текста Нацрта Стратегије, да би овај документ био развијен кроз партиципативни процес свих релеватних субјеката.

Документ је, најприје, у оквиру јавне расправе био доступан путем сајта Министарства просвјете. Наиме, свеукупна јавност је била позвана да се укључи у процес финализације документа. Да би осигурали најширу прихваћеност, партиципативност релеватних субјеката, учешће свих занитересованих страна и највећи могући квалитет документа било је могуће доставити сугестије и коментаре од 26.07.2018. до 10. септембра 2018. године електронским путем.

Након тога смо организовали три јавне презентације. Прва је одржана 29.10.2018. године у ЈУ ОШ »Алекса Ђилас Бећо« у Мојковцу с почетком у 11 сати за śеверни регион Црне Горе. Друга је била одржана у ЈУ Гимназија »Нико Роловић«, Бар с почетком у 11 сати за јужни регион Црне Горе. Трећа је одржана у Сали Министарства просвјете 05.11.2018. године с почетком у 11 сати за централни регион.

Учествовали су представници образовно-васпитних установа (предшколске установе, основне школе, средње школе), установа дјечије и социјалне заштите и здравствених установа, цивилног сектора јер су нам била важна мишљења свих актера обзиром на мултисдисциплинирани карактер ове Стратегије.
Методологија рада је била сљедећа. Најприје је урађена презентација Нацрта стратегије, којом приликом је представљен циљ и водеће начелом досадашња постигнућа у инклузивном образовању (фокус на реализацију претходне Стратегије 2014-2018), приступ изради Стратегије, што желимо да унаприједимо, задаци Стратегије инклузивног образовања и Акциони план.

Након тога су учесници изнијели своје виђење у циљу унапређења и финализације документа.

Најчешћи коментари су се односили на потребу да се унаприједи рани развој: откривање, саопштавање сметње у развоју и третман ђеце са сметњама и развојним ризицима и већа доступност здравствених услуга. Потом, на важност размјене информација између здравствених установа и вртића и основних школа. Рад на ставовима који прихватају ђецу са сметњама у развоју (родитељи, заједница, наставници), подршка и обука родитеља, да се побољша размјена информација између вртића и основних школа и прелаз ђеце из једног у други ниво образовања, да се унаприједи одговорност свих у школи, а прије свега лидерска улога управе школе, оснаже наставници за инклузивне компетенције, посебно у односу на асистенте у настави, као и да се побољша рад и комуникација са комисијама за усмјеравање.

Консултативни процес у оквиру јавних расправа послужио је да се оснаже и појачају препознате мјере и предвиђене активности у финалном документу.